Måske er der nogle ledere der hører om en salgsstrategi og tænker, at det er helt overflødigt at have sådan en. Det er dog en stor fejl. For faktisk er det en rigtig god ide at have en salgsstrategi. Det er nemlig en af de ting, der kan gøre, at man ved hvad man skal sælge og hvordan man skal sælge det. Derfor er strategi altid et sted, hvor man bør snakke om tingene og altid vide hvad der sker. For hvis man som leder har en god salgsstrategi vil man få et langt nemmere arbejde og en bedre omsætning. For ellers kan det være, at alle sælgerne i firmaet har hver deres strategi. Det er ikke en god udvikling da det gør, at firmaet ikke er på vej i samme retning.

Det gode salgsmøde starter inden mødet

Noget af det man altid skal sørge for inden man har et salgsmøde er, at man har planlagt det grundigt. Det velplanlagte salgsmøde forløber altid bedre end hvis man ingenting har planlagt.

For det gør, at man måske endda har en form for salgsstrategi i ærmet. Den kan man hive frem på de rette tidspunkter. Så kan man sidde der i Djursland, Østjylland, Århus eller Randers og hive den gode strategi frem og se hvordan de andre til mødet måber.

Det kan nemlig virke meget tjekket at have så godt styr på alting, at man har planlagt det så grundigt på forhånd. Derfor er det en rigtig god ide at have den rette strategi, som du altid kan hive frem når du er i tvivl om hvad du skal gøre. Brug derfor noget tid på at finde den salgsstrategi der skal definere virksomheden fremover. Skal du alligevel til et salgsmøde er det oplagt at bruge tiden på at finde ud af hvad du skal gøre her.